Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Löptikar överallt

Av Zookaos - 28 januari 2011 22:28

Ungefär så är det just nu. Stackars Viggo.. Kan inte vara lätt å vara hanhund just nu. Vi träffa hans favvotjej nummer 2 idag, Lizza, flattik på 5år. Hon skulle nog till och löpa för det varvades med lukt i rumpan och lek idag.   De lekte en bra stund, innan jag insåg att vi var tvugna att springa hem, för jag skulle ju tvätta min mössfrisyr! Vi kom iaf i tid till jobbet, vilket var trevligt.


Väl där så kom det en löptik in som skulle träffa en snygg hanhund, så Viggo fick även höra hur någon fick uppvakta en löpande flicka.. Som sagt, svårt att vara hanhund numera.


Blir ingen träning idag, vi tar en paus. Imorgon blir det massor av stimulans, då vi ska åka till stockholm och shoppa samt hälsa på min mamma. Sen får vi ett yrväder med oss hem också, vilket kommer vara en stooooor stimulans för Viggo.   Sen blir det nog träning för båda två i veckan! På söndag ska jag få pussa på valpar! Jag längtar! Och inte vilka valpar som helst, utan grandisvalpar!   Jag vill ha, så ska försöka övertala Johan att en grandis visst får plats i vår säng. Den skulle nog göra ett superbra jobb med att värma mig när jag fryser. Viggo sover ju inte så gärna i sängen..... Han är så snål.

 
 
Ingen bild

ylle

28 januari 2011 22:49

haha ja de kan inte vara lätt att vara hanhund :P stakarn. Min hund gillar bara att sova i sängen när jag typ sitter vid datorn fy va tråkigt liksom :P blir så avis på dig!! jag vill också gossa med valpar :P

Zookaos

29 januari 2011 11:26

Ja, jag får hoppas att jag inte råkar få med mig en hem. :P

 
Emma & Arrac

Emma & Arrac

29 januari 2011 08:51

Ja det är jobbigt med löptikar! Arrac kan bli knäpp i upp till en vecka innan han blir normal igen efter att ha träffat en löptik. Men då brukar jag inte träna honom på ett par dagar så han får stressa ner lite... :)

Kram

http://www.hundreda.se

Zookaos

29 januari 2011 11:25

Viggo blir tack och lov inte knäpp så länge, utan han blir mest jobbig för stunden. Jag är ganska säker på att det har blivit så för att det nästan alltid luktar löptik inne hos grannen.. Bara en teori dock.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zookaos - 3 februari 2011 08:46

Blir jobb idag, och en långkörare för Frostie. Han har ju bara varit där 2 timmar per gång. Det ska nog gå bra!   Min och Viggos sovmornar har tagit slut... Frostie vill inte sova längre än till halv 8. Så han kommer trivas i helgen då vi ska bör...

Av Zookaos - 31 januari 2011 21:27

Det är mycket som far runt i mitt huvud just nu.. Så jag bloggar mer imorgon. Då blire valpbilder och en och annan bild på snorungarna... Ska sova nu. Herregud jag börjar verkligen bli tant på riktigt, men jag har gott sällskap!    ...

Av Zookaos - 29 januari 2011 11:36

Idag ska Stockholm få fint besök! Vi ska shoppa. Och hälsa på min mamma. Och få med oss en vovve hem. Fullspäckad dag om vi säger så.     Viggo har fått nya fina skålar till köket. Keramik i blått och beige/vitt. Supersnygga och tunga så s...

Av Zookaos - 27 januari 2011 10:32

Åhh! Jag har abstinens! Jag vill träna apportering. Men det är så himla kallt ute, så man måste ha klumpiga vantar på sig. Viggo vill också träna. Och ingen har man att träna med, dumt. Johan var gullig och följde med ut igårkväll och passade dummish...

Av Zookaos - 26 januari 2011 10:34

Jag och Viggo träna apportering igår på förmiddagen innan jobbet, och oj vilken kille! Jag utmanade ödet, eftersom jag var själv, och la massor av dummisar i en hög. Han fick bara ta en, och den han först tog i skulle in till matte, alltså fick han I...

Presentation


Mitt liv bland marsvin, hundar och vänner. Och sambon på ett hörn.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards