Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Sugen!

Av Zookaos - 15 januari 2011 00:35

Japp, precis vad jag är! Nu ska jag ut och träna Stoppsignal med Viggo, samt dirigering. Det är precis det man gör mitt i natten.   


Tur att min hund inte är som andra hundar, för hans matte är tyvärr inte som alla andra människor.    


Uppdate: Träningen gick kanon. Första stoppet blev sisodär, inget sättande, så jag påminde (det var väl ungefär 3-4månader sen vi körde stoppsignal, och det är en färskvara...) och de två gångerna efter stanna han snabbt samt satte sig! Duktiga Viggo! Ut med störning funka också, både med kastad boll och kamprulle. Jag vet inte om det är klickern eller vad det är, men han blir mer fokuserad när jag använder den. Han är klockren, ut och in snabbt. Tog till och med ett nytt kommando idag, som jag inte har lärt in, men han fatta direkt.   Man kan inte träna stoppsignal allt för många gånger vid ett ut-skick, för då är risken stor att hunden stannar efter halva sträckan och frågar varför det inte kommer en stoppsignal. Så detta ska tränas på! Blev inspirerad av Emma & Camilla, att använda olika godisar. Eller vad sägs som detta i belöningsväg nu på natten; Fiskrens i torkad form, Lever i torkad form, Magnussons godis, kex, fleece trasan, boll & kamprulle.     Använde mig av tre olika i belöningen vid stoppsignalen.. Ska utvärdera vilken av sakerna som funkar bäst, men han blev väldigt glad över att få kampa med matte som belöning! Jag behöver några granskade ögon på mig för att se var och när jag är som roligast, och med vilken belöning jag är det med. 


Oj, nu blev det en hel uppsats... Man ska nog inte blogga såhär sent..    

 
 
ea

ea

16 januari 2011 16:17

Perfekt att träna på natten utan någon direkt störning! :)
Skönare på sommaren dock...

http://eahunddagis.blogg.se

Zookaos

16 januari 2011 22:21

Ja, det är alltid trevligt. Verkligen, men jag blir taggad när det är dåligt väder av någon anledning.. :P

 
Emma & Arrac

Emma & Arrac

16 januari 2011 19:43

Va bra att jag inspirera någon ;) Kul med natt träning! Jag har lagt spår på natten :P

http://www.hundreda.se

Zookaos

16 januari 2011 22:20

Det gör du! Ja, det var det. Viggo tyckte det fasligt kul också. :) Imorgon är jag ledig så då ska vi ut och träna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zookaos - 3 februari 2011 08:46

Blir jobb idag, och en långkörare för Frostie. Han har ju bara varit där 2 timmar per gång. Det ska nog gå bra!   Min och Viggos sovmornar har tagit slut... Frostie vill inte sova längre än till halv 8. Så han kommer trivas i helgen då vi ska bör...

Av Zookaos - 31 januari 2011 21:27

Det är mycket som far runt i mitt huvud just nu.. Så jag bloggar mer imorgon. Då blire valpbilder och en och annan bild på snorungarna... Ska sova nu. Herregud jag börjar verkligen bli tant på riktigt, men jag har gott sällskap!    ...

Av Zookaos - 29 januari 2011 11:36

Idag ska Stockholm få fint besök! Vi ska shoppa. Och hälsa på min mamma. Och få med oss en vovve hem. Fullspäckad dag om vi säger så.     Viggo har fått nya fina skålar till köket. Keramik i blått och beige/vitt. Supersnygga och tunga så s...

Av Zookaos - 28 januari 2011 22:28

Ungefär så är det just nu. Stackars Viggo.. Kan inte vara lätt å vara hanhund just nu. Vi träffa hans favvotjej nummer 2 idag, Lizza, flattik på 5år. Hon skulle nog till och löpa för det varvades med lukt i rumpan och lek idag.   De lekte en bra stun...

Av Zookaos - 27 januari 2011 10:32

Åhh! Jag har abstinens! Jag vill träna apportering. Men det är så himla kallt ute, så man måste ha klumpiga vantar på sig. Viggo vill också träna. Och ingen har man att träna med, dumt. Johan var gullig och följde med ut igårkväll och passade dummish...

Presentation


Mitt liv bland marsvin, hundar och vänner. Och sambon på ett hörn.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards