Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Träningen regnar bort..

Av Zookaos - 16 januari 2011 22:31

Vi hade finbesök idag av Cia & Frostie. Träningen bestod i apportering samt lydnad när andra jobba. Svårt för två herrar med mycket motor. Men skam den som ger sig!

Viggo var duktig idag, inte lika duktig som i lördags, men då hade vi inte störningen som vi hade idag. Husse råkade slänga iväg dummisen med vingar på, vilket resulterade i att Viggo drog av vingarna och kom in med dem... Men inte med dummisen.. Skicken efter detta blev väl mindre lyckade, han letade vinge. Strunta helt i dummisarna, han har stoooort viltintresse i såna situationer. Men tillslut så kom han in med dummisen,  efter att matte fått säga åt honom att man INTE ska söka vingar när matte säger UT. Fina upptag hade han fortfarande, ibland blev det "ciggargrepp" samt snörtagning. Men i de flesta fall blev det rätt. Lägger inte ner så stor träning på att han ska hålla rätt. Han kommer få lära sig den hårda vägen att håller man inte rätt och ordentligen så kommer han att tappa "sitt" byte..


Imorgon är jag ledig, för att sedan jobba onsdag-söndag på Hundhotellet.   

Ska träna där också med Viggo. Apportering är så kul nu igen när han inte tjafsar om allt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zookaos - 3 februari 2011 08:46

Blir jobb idag, och en långkörare för Frostie. Han har ju bara varit där 2 timmar per gång. Det ska nog gå bra!   Min och Viggos sovmornar har tagit slut... Frostie vill inte sova längre än till halv 8. Så han kommer trivas i helgen då vi ska bör...

Av Zookaos - 31 januari 2011 21:27

Det är mycket som far runt i mitt huvud just nu.. Så jag bloggar mer imorgon. Då blire valpbilder och en och annan bild på snorungarna... Ska sova nu. Herregud jag börjar verkligen bli tant på riktigt, men jag har gott sällskap!    ...

Av Zookaos - 29 januari 2011 11:36

Idag ska Stockholm få fint besök! Vi ska shoppa. Och hälsa på min mamma. Och få med oss en vovve hem. Fullspäckad dag om vi säger så.     Viggo har fått nya fina skålar till köket. Keramik i blått och beige/vitt. Supersnygga och tunga så s...

Av Zookaos - 28 januari 2011 22:28

Ungefär så är det just nu. Stackars Viggo.. Kan inte vara lätt å vara hanhund just nu. Vi träffa hans favvotjej nummer 2 idag, Lizza, flattik på 5år. Hon skulle nog till och löpa för det varvades med lukt i rumpan och lek idag.   De lekte en bra stun...

Av Zookaos - 27 januari 2011 10:32

Åhh! Jag har abstinens! Jag vill träna apportering. Men det är så himla kallt ute, så man måste ha klumpiga vantar på sig. Viggo vill också träna. Och ingen har man att träna med, dumt. Johan var gullig och följde med ut igårkväll och passade dummish...

Presentation


Mitt liv bland marsvin, hundar och vänner. Och sambon på ett hörn.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards