Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

En tid senare..

Av Zookaos - 3 mars 2010 15:47

.. så skriver jag igen. Tiden bara rinner iväg, och jag känner inte att tid har funnits för att sitta vid datorn och blogga. Tråkigt men sant.

 

Med marsvinen är det bra, det är bara Enzo som råkat ut för svamp, men inget som vi inte kan bota.  Snart fyller Jolantha och Enzo år,  Jolantha blir då 1 år! Hon börjar bli stor tjej nu, även om hon fortfarande är liten.. Men hon tappade ganska mycket när hon blev sjuk.. Men nu är vi på rätt väg och hon äter och popcornskuttar som hon ska.   Och Enzo blir hela 3 år, tänk, kommer fortfarande ihåg vilket bök det blev när vi skulle åka hem från säter och uppfödaren J. Tåg som inte kom i tid och oväder som tyckte att det var passande att dyka upp just som jag står där med liten marsvinsbäbis..  Colleen är nog tyvärr börjar utvecka cystor nu, hon brunstar nästan hela tiden och är väldigt känslig när man tar i henne numera.. Men hon har inte tappat päls än, och för två månader sen så röntgades hon och då såg de inget, så förhoppningsvis så dröjer det måååånga år innan hon lämnar in. Istas, Kira, Pannacotta och Athena mår alla super, de trivs i sina burar som har fått nya hus. Blev så fint. Ska ta kort någon dag på dem alla, har inte blivit av direkt..


Viggo mår väl sådär, han har råkat ut för Uveit, inre ögoninflammation.. Behandling i sisodär 4-6 veckor med två ögondroppar, en ögonsalva och tabletter. Och eftersom tabletterna är kortison så dricker han hela tiden, vilket resulterar i att han behöver kissa mer.. Det är som att ha valp igen! Han är bra mycket mer hungrig också, så nu får han fler gånger per dag så han inte behöver gå och vara hungrig hela tiden..

Någon träning blire inte heller, dels för vädret och dels för att han är så trött hela tiden. Men om ungefär två veckor så börjar apporteringskursen hos uppfödaren, vilket ska bli både spännande och lärorikt! Äntligen ska vi komma igång med något aktivt.


Jag själv jobbar och står i.. har hjälpt till på dagiset nu i veckan också, vilket har resulterat i att jag har behövt jobba 12 timmar om dagen. Tur att Johan var ledig så Viggo fick vara hemma istället för att gå upp halv 5 med mig. Vissa har det bra.    Jag och Johan firade även 4 år ihop & 2 år som förlovade. Inte illa pinkat!  Har även börjat övningsköra, vilket går super! Men så har jag ju en såå bra lärare, Min klippa i livet Johan.   Igår provade vi att starta ifrån backe, vilket gick över förväntan. Synd bara att jag kommer hem 19 på kvällen och då är det inte så kul att sätta sig och köra, så utanför husknuten har det mesta övats på. I helgen åker Johan uppåt till sina föräldrar och jag och Viggo får fint besök i form av Cia, Smilla och ny tillskottet Frostie. Viggo är kusin med Smilla och Storebror till Frostie, så det blir en liten familjeträff.


Nej, nu ska jag fortsätta att jobba. Fast det är ingen som vill gå ut i detta väder, så det blir nog en lugn kväll.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zookaos - 3 februari 2011 08:46

Blir jobb idag, och en långkörare för Frostie. Han har ju bara varit där 2 timmar per gång. Det ska nog gå bra!   Min och Viggos sovmornar har tagit slut... Frostie vill inte sova längre än till halv 8. Så han kommer trivas i helgen då vi ska bör...

Av Zookaos - 31 januari 2011 21:27

Det är mycket som far runt i mitt huvud just nu.. Så jag bloggar mer imorgon. Då blire valpbilder och en och annan bild på snorungarna... Ska sova nu. Herregud jag börjar verkligen bli tant på riktigt, men jag har gott sällskap!    ...

Av Zookaos - 29 januari 2011 11:36

Idag ska Stockholm få fint besök! Vi ska shoppa. Och hälsa på min mamma. Och få med oss en vovve hem. Fullspäckad dag om vi säger så.     Viggo har fått nya fina skålar till köket. Keramik i blått och beige/vitt. Supersnygga och tunga så s...

Av Zookaos - 28 januari 2011 22:28

Ungefär så är det just nu. Stackars Viggo.. Kan inte vara lätt å vara hanhund just nu. Vi träffa hans favvotjej nummer 2 idag, Lizza, flattik på 5år. Hon skulle nog till och löpa för det varvades med lukt i rumpan och lek idag.   De lekte en bra stun...

Av Zookaos - 27 januari 2011 10:32

Åhh! Jag har abstinens! Jag vill träna apportering. Men det är så himla kallt ute, så man måste ha klumpiga vantar på sig. Viggo vill också träna. Och ingen har man att träna med, dumt. Johan var gullig och följde med ut igårkväll och passade dummish...

Presentation


Mitt liv bland marsvin, hundar och vänner. Och sambon på ett hörn.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards